marjoleinmaleisie.reismee.nl

Daar ben ik weer ...

Hi! Hier ben ik weer. Waarom? Omdat ik er simpelweg er niet mee kan stoppen... Te leuk. Goed. Misschien wordt het regelmatig schrijven niks. Misschien wordt het regelmatig schrijven wel wat. Ik zie het wel. Het wordt in ieder geval niet eens per dag. Wie weet een goede site voor een blog?

Ik was een verschrikkelijke slechte moeder. Toen ik namelijk terug kwam van mijn reis, dacht ik: voordat de kinderen komen ga ik even een uurtje liggen. Vervolgens ben ik om 10 uur s’ochtends in slaap gevallen, en, potverdikke, werd ik om 6 uurs’avonds weer wakker. Noelle, Michel en Denise hebben tijden aan de deur gebeld en ik heb overal doorheen geslapen. Wat slecht! Volgens sommigen was ik trouwens al eerder een slechte moeder want ja, wie gaat er nu een maand weg na een scheiding? Zo lang kun je toch niet zonder je kinderen en dat kun je hun niet aandoen! Laat ze maar zeuren, denk ik dan. Uiteindelijk hoor. Eerst niet. Want eerst heb ik tijd nodig om gebeurtenissen en gedachten een plek te geven. Typisch iets vrouwelijks zeggen sommigen. Ik weet het niet. Ik laat zulke woorden en alles er om heen een tijdje in mijn hoofd ronddwalen, vervolgens vormt zich mijn mening en praat ik soms zelfs hardop tegen niemand en dan ben ik er van het een op het andere moment klaar mee.

Hoe het is afgelopen met de Pakistaanse man? Hij heeft mijn telefoonnummer uit de groepsapp gehaald want die hadden wij aangemaakt om de foto’s van die dag te delen. Nadat hij zijn excuses heeft aangeboden omdat hij doorging met appen terwijl ik vroeg om te stoppen, begon hij mij twee keer per dag te bellen. Nee, ik heb de telefoon niet 1 keer opgenomen. Ook heb ik zijn appjes niet beantwoord. Het is nu twee dagen stil, maar als hij straks weer begint, dan blokkeer ik hem. Laten we aub hopen dat het hostel geen info van mij vrijgeeft want dat hij alleen mijn voornaam en telefoonnummer weet, vind ik wel genoeg. Straks staat hij voor de deur.

De kinderen zijn er alweer een paar dagen. Genieten. Maar ook druk met heen en weer fietsen van school, voetbal en vriendjes.Dat doe ik zelf want ik kies er voor om geen auto te kopen. Best eigenwijs. De volgende keer vertel ik wel waarom. Nu eerst slijm maken. Ook heel belangrijk.


Reacties

Reacties

Hait en Mem Waterlander .

Toch nog een verhaal hè
Mooi hoor,
En liefs ?

Yvonne

eerst voor jezelf zorgen om een goede moeder te zijn, zei iemand me een keer.
Er zoals je zegt laat ze maar zeuren. Een geweldige reis die pakken ze je niet meer af.

Marjolein Reismee

Ja Yvonne, ik denk dat je gelijk hebt

Mandy

Noemen ze jetlag hahaha niets slechte moeder

Marjolein Reismee

Ik lees jouw reactie nu pas! Geen mail over gekregen.. Dikke kus ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active