marjoleinmaleisie.reismee.nl

Morgen naar mijn laatste stek ...

Vandaag alweer de laatste dag in Malakka (ze schrijven het hier als Malaka). Uiteindelijk heb ik geen boottocht gemaakt, dat komt omdat ik de afgelopen dagen zovaak de rivier afgelopen ben, ook in donker, dat ik het niet nodig vond. Vanmiddag drie uren in de grote shoppingmalls rondgelopen in plaats van met de anderen op stap. Als ik een paar dagen onder de mensen ben geweest vind ik het heerlijk om weer even op mijzelf te zijn. Je kunt hier dagen ronddwalen in winkelcentra zonder dat er een einde aan komt, allemaal overdekt met airco. Een prachtige BH gekocht. Nee, geen sexy lingeriewant dat verkopen de moslims hier niet, maar meer mooi en goede kwaliteit waar je in Nederland zo 50 euro voor neerlegt. En wat aparte dingetjes die je in Nederland niet ziet. Kant en klare stoommaskertjes voor je ogen en dat soort spul. Leuk om met de meiden uit te proberen op een zondag.

Mandy, ik heb hier de lekkerste dadels ooit gevonden!Als je hier was dan zou ik een doosje voor je kopen. Ik dacht dat ze uit Maleisie kwamen,maar het blijken Iranese dadels te zijn.

Misschien denk je: wat is daar nou interessant aan, foto’s van garagedeuren?? Het zijn voorportalen van huizen. Hele straten vol met alleen maar garagedeuren. S’ochtends gaat de garagedeur open en komt er een raam tevoorschijn. Als je s’avonds laat door een dergelijke straat loopt dan denk je in eerste instantie dat veel mensen, naast hun huis op een andere plaats, een eigen garage bezitten. Maar nee, overdag komt er een piepklein huisje tevoorschijn waar hele families in wonen.

Zie je die verschrikkelijke karretjes? Ik dacht: dat is leuk voor kinderen: Pokémon, hello kitty en frozen. Maar nee, de Chinese volwassenen blijken het geweldig te vinden. S’avonds knipperen er zoveel lichtjes op al die karretjes dat je ogen er zeer van doen. En de Chinezen maar lachen en reizen al fotomakend van de ene bestemming naar de andere met een grote Pokémon boven hun hoofd . Eigenlijk ben ik soms ook druk met Pokémon, he Michel? Het lukt mij tot nu toe niet om hier een zeldzame te vangen voor jou. Misschien morgen?

Naast het winkelen mijn teennagels nog een keer laten doen. Met gellak dit keer en dan hopen dat het wat beter houdt. Morgenvroeg richting Kuala Lumpur, Chinatown. Zin in. Ik ga sowieso de KL tower beklimmen. De top is van glas zodat je het idee hebt dat je boven de stad zweeft. De wachtrij moet uren zijn dus ik probeer van te voren kaartjes te bestellen. Hoe hoger je wil, hoe meer je moet betalen. Ach ja, zo gaat dat. Wel moet je geluk hebben met het weer want er hangt vaak veel smog in de stad en als er totaal geen wind is dan heb je pech en zie je bijna niks als je boven bent. Ook wil ik graag naar de vuurvliegjes. Wat ik begrepen heb, is dat er maar twee plekken ter wereld zijn waar een dergelijk grote kolonie vuurvliegjes te bewonderen is, en 1 daarvan is net buiten KL. Oh ja, en nog naar de Heli Lounge bar. Het uitzicht moet er fantastisch zijn, het drankje iets duurde maar dat is te vergelijken met Nederland. Dank je voor al je tips ex-collega. Ik heb er goed gebruik van gemaakt en alles was een succes!

Vanavond een afscheidsetentje met de twee mannen en de eigenaar van hier. Morgen gaat ieder zijn eigen weg, de een naar Bali, de ander naar Singapore. Als je echt een goed hostel wilt in Malakka, kies dan voor The Brigde Loft. Een toffe eigenaar met hart voor zijn zaak.

Ik heb nog wat foto’s gemaakt en geplakt bij die van gister. Niet veel bijzonders hoor. Van Pokémons, garagedeuren enzo...

Reacties

Reacties

Mandy

Zo jammer dat we samen Maleisie niet onveilig jonden maken en al het lekkere eten uitproberen! Het was een cadeau je te keren kennen. X

Marjolein

lieve, lieve Mandy. Ja, dat zou leuk zijn. Felix en ik besloten in the camaron Highlands dan we een afspraak gaan regelen als jullie terug zijn. Lijkt mij super ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active