marjoleinmaleisie.reismee.nl

Pangkor

De stranden op Pangkor zijn prachtig maar niet mooier dan op Penang. Op Penang is meer te doen maar hier zijn minder toeristen en dat vind ik fijn want als er meer toeristen zijn, zoals in de Cameron Highlands, dan is de lokale bevolking meteen ook minder vriendelijk. En daar geniet ik nou juist zo van: de verhalen van de gewone mensen. Het appartement wat ik heb gekozen is vrij oud maar heeft een kamer voor mij alleen en een zwembad. Ik werd verwelkomd met thee en mijn bagage werd voor mij naar boven gesleept en dat was nogal wat want ik had immers ook een tas met boodschappen mee. Op 800 meter heb jehier hetstrand, ook voor mij alleen . Het is openbaar hoor, maar heel rustig. Gezwommen, schelpen gezocht en gewandeld. Ze hebben ook hier allemaal grote schommels in de bomen hangen wat prachtig lijkt op foto’s. Ik maak de foto’s waar ik op sta vaak met de zelfontspanner op mijn telefoon en die ‘Hi! foto’s’ zijn mislukte shotjes omdat ik te vroeg terug loopt, hahaha. Oh ja, die thee. Ik heb daar een foto van genomen want ik vond het wel apart. Het is donkere, zwarte thee met opgeklopte melk en suiker. Dat krijg je dus als je thee bestelt. Net wat voor jou, hait. Baby thee noem ik het.

Op het eiland razen alleen maar scootertjes rond. Enkel eens een auto, maar verder scooters, scooters en nog eens scooters. Natuurlijk heb ik ze wel meer gezien in Maleisie, maar hier is het het gebruikelijke vervoersmiddel (naast de roze taxi’s). Onmogelijk zou je denken: papa, mama en nog twee kinderen zonder helm op 1 scooter en ondertussen nog eten ook. Het kan hier allemaal. Ik wilde graag zo’n vol scootertje op de foto zetten maar het lijkt zo onbeschoft als je je camera opeens omhoog houdt voor hun neus, dus ik deed alsof ik de achtergrond fotografeerde.

Pangkor is groter dan ik dacht en er is best veel te koop. Veel Chinese restaurants. Ik heb geprobeerd iets Indisch te vinden maar dat was moeilijk want heel veel eettentjes zijn niet open door de week. Dat wist ik van te voren. Ook heb ik dat groene goedje gekocht wat je op de foto ziet. De kokos die er op zit is zout! En het goedje zelf zal een compacte zoete gelatinepudding zijn denk ik. Niet voor herhaling vatbaar. Je komt het vaker tegen hier: iets zoets waar zout op wordt gestrooid. Watermeloen bijvoorbeeld.

Felix, je bent je sigaren vergeten. Wat moet ik daar nou mee? Jazeker, ik heb een paar trekjes geprobeerd toen jij het rookte, tussen de wijn en de waterpijp door (echt waar ), maar het is niks voor mij.

Marjette, het hostel in de Cameron Highlands werd gerund door twee transgenders. Is dat niet super?Ben ikin een -voornamelijk- moslim land en dan lopen daar twee dames met strakke rode jurken aan...

Mehdi, nog geen lokale koekkruiden gevonden maar ik ga mijn best doen! Er zit trouwens een heavy metal cafe hier om de hoek, wat een lelijke herrie zeg.

Frans, vandaag was ik in gedachten bij jou. Dan ben je in de 30 en verlies je binnen twee jaar je beide ouders aan kanker. Zo oneerlijk .

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active