marjoleinmaleisie.reismee.nl

De een na laatste dag werken

Vanavond was hetde planning om met een groepje naar de night safari in de dierentuin te gaan, maar door de regen belandden wij bij de Mac waar de sunday ijsjes hetzelfde smaken als bij de Mac in Heerenveen. Toen werd het droog en kwam er per ongeluk een Chinese optocht voorbij. Al hangend uit het raam vanons hostel konden we het perfect bekijken. Kinderen met grote tassen stonden aan de kant klaar om snoep in ontvangst te nemen. Iedere wagen was voorzien van een lading snoep om uit te delen. Goed dat de safari niet door was gegaan want dat kan ook prima morgen.

Ik hebvandaag zoveelgegeten, ongelofelijk. Voor mijn doen dan. Twee keer warm eten, stapels fruit, zes van die halve maandingen (zijn niet te weerstaan. Gemaakt van mais en rijstemeel (dus glutenvrij) en gevuld met zoete aardappel en kruiden). En veel ijs.

Momenteel werk ik met twee andere vrijwilligers. Andrea uit Italië, woont in de Dolomieten en Thea uit Australië: een prachtige stoere meid. We hebben vandaag onze mooiste foto's van de Oerang Oetans uitgewisseld. We houden allemaal even veel van dieren (kan ook niet anders want wat moet je anders hier) en we schrobben dus ook met gemak de diarree van de grond. Dat hoort er bij. Vandaag het park bladervrij gemaakt. En dat zijn geen gewone bladeren, nee, megabladeren die je gebruikt als paraplu als het regent. Mijn handen zitten dus goed onder de blaren. Schoonmaken met alcohol dus maar.

Normaal is mijn ritueel in de ochtend: douchen, opmaken, mijn haar doen en dan eten. Nu is dat: douchen, haar stijf naar achter vastmaken, insmeren met zonnebrandolie en daarna met chemisch deet. Dat is wel nodig. Maar ik weet niet of het helpt tegende bloedzuigers. Dat zijn joekels. Die wachten op je, bespringen je met de mond open en hap! meteen een hoek uit je lijf. Gelukkig ben ik nog niet besprongen hahaha. Wel gebruik ik nog mascara. Die ik gebruik overleeft alles. Deet, zweet en de douche met haarwassen en al. Het irriteert niet, zit aan het eind van de dag nog steeds goed! Ook krullen je wimpers ersuper van. Ik zal een foto plaatsen. Sorry, ik dwaal wel vaker af geloof ik.

Morgen een dag vrij. Eerst uitslapen want dat heb ik nog niet gedaan. Daarnaga ik een fiets huren en wil Taiping helemaal gaan bekijken. Ook wil ik zien of ik naar een Chinese begraafplaats kan. Het lijkt vanuit de auto iets bijzonders met veel pracht en praal. Dewi vertelde dat ze vroeger hield van begrafenissen want de Chinesen leggen fruit op het graf voor de overleden persoon. Voor hen was dat feest, zoveel fruit eten als je kon. Als de begrafenis afgelopen was klonk er een bel, voor de kleine meisjes een teken dat het eten klaarstond.

Reacties

Reacties

Tina

Hoi Marjolein,
Wat maak je een mooie trip. Hoe lang ben je nog in Maleisië?
En die mascara..... Welk merk? Welk type? ?
Nog heel veel mooie momenten gewenst!

Marjolein Reismee

Heeee Tina, 11 november ga ik weer naar huis. Ik heb een foto geplaatst van die mascara.

Marjolein Reismee

Dankjewel ☺️

Marja

Hoi Marjolein, hoorde van Erik dat je in Maleisië zit. Van hem de link ook gekregen, ben gek op reisverhalen:)
Wat een bijzondere ervaring voor je! Geniet ervan maar dat doe je wel;) Ga je dus volgen. Lieve groet Marja

Marjolein Reismee

Wat leuk Marja! Dank je wel! ?

Tina

Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active