marjoleinmaleisie.reismee.nl

Malakka

De 350 kilometer in 9 uren naar Malakka is mij reuze meegevallen. Het zat van te voren even tegen omdat ze mij aan de receptie hadden gezegd een taxi te kunnen regelen van mijn hostel naar de boot om 6:30, maar uiteindelijk bleek deze zo vroeg nog helemaal niet te rijden, dus ik moest plotseling lopen terwijl het straaltjes regende. Gelukkig was er een lieve man die mij aanbood om mij te brengen met zijn scooter. Jazeker, 1 scooter plus ikke en mijn bagage. Eenmaal op het vaste land bleek dat er geen plek meer in de bus was (de bus gaat twee keer per dag) wat later toch -gelukkig!- niet bleek te kloppen. Om niet langdraderig te worden (ben ik al, lees ik): ik eindigde uiteindelijk in een luxe touringbus naar Malakka. Ik had veel meer ruimte dan in het vliegtuig en ik heb zowaar nog wat slaap in kunnen halen (dat was ook wel nodig want het cafe onder mijn hostel schudde om 3 uur nog en ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan..) Ik ben blij dat ik daar weg ben. Gastvrijheid kan ook doorslaan. Dan zijn de mensen beledigd als ik niet in hun restaurant kom eten.

Malakkaheeft Nederlandse invloeden en dat komt omdat wij ergens in 1600 Malakka hebben veroverd van de Portugezen.Uiteindelijk is door handel, geen oorlogen,alles weer Maleisisch eigendom geworden maar voordat het zover kwam, is er een hele geschiedenis aan vooraf gegaan.Het is best grappig want je ziet ineens midden in het centrumeen best Nederlands uitziend pand staan wat dan ook ‘Het Stadshuys’ heet. Ookis hier zelfs een molen te vinden. Toen ik over een bruggetjein het centrum liep, deed het uitzicht mij denken aan Belgisch Brugge: pittoreske straatjes met grachten,bloemen, verlichting en bootjes. Heerlijk om langs te wandelen. Ik ga morgen in de avond zeker een boottocht maken!

Ik was mooi op tijd aangekomen om nog naar de avondmarkt te gaan. Zo groot en gezellig! Muziek, lichtjes, eindeloos veel kraampjes en veel eten. Ik zal een morgenavond een filmpje uploaden.Het lijkt een Chinese markt, veel chinees eten asseccoires en muziek. Super leuk. Ik heb vanavond van alles aan apart voedsel geprobeerd maar dat was geen succes.

Ik was blij want Noelle was blij. Via FaceTime samen gewinkeld. Drie shirts voor een habbekrats voor haar gekocht. Niet te onderscheiden van echte merk shirts. Wat mis ik haar toch.

Ik word net wakker en zie dat jullie mijn verhaal al hebben gelezen, maar lieve mensen: het staat nog vol taalfouten en ik was nog niet klaar !! Ondertussen dat jullie diep in slaap zijn, zal ik mijn schrijfbreisels (ik denk niet dat dit woord bestaat ?!) afmaken.

Het hostel hier is fantastisch. Alles is nieuw, schoon, in het centrum en we slapen met zijn 3en in een zaal voor 6 dus wij hebben alle ruimte. Het heeft gordijntjes zodat je een eigen ‘hokje’ hebt. Ondanks dat het schoon is, dwaalde hier gister een kakkerlak rond die de twee mannen hier gevangen hebben en in mijn bed wilde gooien. Ik ben blij dat ik weer leuk gezelschap heb en ze gedragen zich netjes dus dat valt allemaalmee.

Vandaag met de anderen Malakka verkennen: musea, oude gebouwen en ik wil die molen wel eens wat beter zien. En ... hoe zit dat nou eigenlijk met die banden met Nederland en Malakka. Tot schrijfs .




Reacties

Reacties

Hait en Mem Waterlander.?

Mooi verhaal. Hou de steekmuggen en de kakkerlakken in de gaten hè .?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active