marjoleinmaleisie.reismee.nl

Wat een nacht

Er zullen mensen zijn die denken: ‘feliciteer je mij nu al met mijn verjaardag? Een dag te vroeg, Marjolein’. Ik leef in de toekomst .

Het is 3 uur snachts en ik kan niet slapen omdat ik verschrikkelijke jeuk heb. Het lijkt wel of gisteravond, tegelijkertijd met de neushoornvogels, een muskito-aanval werd ingezet want ik ben helemaal lekgestoken. Ja, natuurlijk smeer ik mij in met deet maar als ik niet de jungle in ging of niet bij de Orang Utans was, deed ik het ook niet altijd omdat de praktijk wel wat mee viel en daar komt bij dat die chemische troep je huid uitdroogt. Tegelijkertijd komt het water met bakken uit de hemel en dondert en bliksemt het, niet normaal. Het weer is hier precies het tegenovergestelde dan in de Cameron Highlands; hier regent het heel vroeg in de ochtend en soms aan het begin van de middag en s’avonds is het droog. Daar begon het altijd aan het eind van de middag te regenen en scheen de zon in de ochtend. Je hebt hier elke dag mooi weer en elke dag regent het ook even en soms wat langer. Ook heb ik ontzettend zin in eten maar ik heb niks meer en omdat ik 1 nacht in een ander hotel slaap liggen al mijn andere spullen, en dus ook mijn eten, in het hostel. Ik heb dit dubbel geboekt omdat ik 1 nacht aan deze kant van het eiland wilde zijn en 1 keer wilde genieten van een luxe hotel. Al is het nog goedkoop voor Nederlandse maatstaven.

Als ik ooit weer ga, dan doe ik een paar dingen helemaal anders. Ten eerste kan ik de helft minder spullen mee. 1 set extra kleding mee en 1 handdoek. S’avonds je spullen wassen zodat je ze de volgende dag gewoon weer kunt gebruiken. En natuurlijk die krultang he, dat is wel een dingetje hahaha. Een zwaar rottding die je niet zomaar wegdoet omdat het goede kwaliteit is. En devolgende keer ga ik niks meer boeken van te voren. Gewoon gaan en dan maar zien. Dat was een tip van Loes die ik deels in de wind heb geslagen. Je weet namelijk nooit hoe leuk iets is, wie je tegenkomt en wat het weer doet en je vindt altijd wel wat geschikts. Je hebtgelijk Loes.

Morgen naar Malakka. Een ambitieus plan want het is 9 uren reizen vanaf hier. Toch doe ik het want ik wil deze historische stad zien. Een rustdag tussendoor in de bus is niet erg en daar komt bij dat ik rechtstreeks kan zonder over te stappen. En gewoon weer in een slaapzaal, eigenlijk vind ik dat het leukst. Dat had ik niet gedacht van te voren, maar het is schoner, goedkoper en gezelliger dan ik had verwacht.

Nu proberen te slapen in een bed wat wel ontzettend lekker ligt.

PS: ik ben geschrokken joh. Want ik sprak vandaag een Nederlands stel en zij zijn wel naar Taman Negara geweest. Hij liet mij zijn benen zien . Onder de gaten alsof hij een ernstige ziekte had gehad, en dat terwijl hij gewoon kleding droeg. OMG. (Iemand vraagt wat de oorzaak is van die wonden: bloedzuigers!)

PS2: ik heb geslapen tot 1 uur. Uren te laat voor het uitchecken en ook nog eens een heerlijk ontbijt gemist waar ik me de hele tijd op had verheugd. Goed gedaan Marjolein...

Reacties

Reacties

Hait en Mem waterlander

Welterusten???

Karen

Leuk om al je verhalen te lezen, wat maak je veel mee! Een hele ervaring zo’n reis. Veel plezier nog verder!

Marjolein Reismee

Leuk dat je mijn verhalen leest Karen. Dank je wel!

Marjolein Reismee

Dat slapen is wel gelukt hait en mem, alleen een beetje laat haha

Marja

Ik zou de bloedzuigers gewoon met je krultang te lijf gaan. Heeft ie nog enig nut gehad ;)

Marjolein

Hahahaha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active