marjoleinmaleisie.reismee.nl

Cameron Highlands

Vandaag samen met Felix met de bus naar Cameron Highlands. Felix is Duits,18 jaar, net klaar met zijn middelbare school en alleen op reis. De mensen in de bus vragen meteen al of hij mijn zoon is. Nee, maar het had gekund. Hij gaat na twee nachten terug en zal nog beginnen op Orang Utan Island en ik blijf 4 nachten en ga dan naar Pangkor.Als we de bus uitstappen stopt een man mij een mango toe. Ik had niet eens met hem gepraat ofzo. Hij knikt vriendelijk als ik hem bedank.

We hadden eerder moeten vertrekken. Vroeg in de morgen sluiten de bussen beteraan. Nu niet en dat heeft als gevolg dat we iedere keer een uur tot twee uur moeten wachten. Maar we vermaken ons wel. Eerst ergens lekker eten en nu kijkt Felix een film en ik schrijf.

Misschien lijkt het wel een en al fun deze vakantie. Natuurlijk, ik geniet ook met volle teugen, maar ergens in mij zit ook verdriet. Ik kan het moeilijk verdragen dat ik de oorzaak ben van iemand anders zijn verdriet. Ik wil niemand pijn doen. Verschrikkelijk. De kinderen doe ik pijn omdat ze niks liever willen dat papa en mama samen zijn en hem doe ik pijn omdat hij mij helemaal niet kwijt wil. Maar het is zo en ik hoop -dat als we verder in de tijd zijn- het beter te verdragen is voor ze. En dat ik de kinderen een grotere plek kan geven, ook al ben ik zelf erg tevreden met waar ik woon.

Nu over het eten. Indisch vind ik lekkerder dan Maleisisch eten. Het lekkerste wat ik heb gegeten tot nu toe is Pineapple Pajeri. Ik heb het met de combinatie van ananas en aubergine gegeten met witte rijst er bij. Grote stukken auberginegelijk toevoegen met de ananas. Ik ga het thuis zeker maken.Het is een zoete curry. Wat voor jou Marja? Ik zal een link toevoegen van het recept. Marja is een oud collega en maakte altijd glutenvrije taartjes, cake etc voor mij. Dan kwam ik op het werk en stond er een bakje op mijn bureau. Zo leuk.

Inmiddels aangekomen. Het is hier flink wat kouder. Veel toeristischer ook. Dat drukke hoeft van mij niet zo merk ik. Dus ik zoek rustigere plekken uit. Morgen een dagtrip. Ben benieuwd.

Reacties

Reacties

Hait en mem ?

Morgen een fijne dag .groetjes??‍♂️

Marijke

Ik ben ook altijd in voor lekkere en gezonde recepten!

Marja

Wat een mooie en spannende reis maak je! Vind het knap dat je dat in je uppie doet. Mooie foto's, hoop dat je telefoon het weer gaat doen! De curry lijkt me wel wat, zie alleen de link niet;) liefs Marja

Marjolein Reismee

Staat bij video’s Marja!

Marjolein Reismee

Marijke, heel gezond is het denk ik niet. Het bevat nl aardig wat palmolie. Misschien kun je dat vervangen door olijfolie?

Hait en Mem Waterlander

Wat prachtig is het daar ,geniet maar van die mooie natuur en van het eten .liefs ,,?

Marjolein Reismee

Bedankt Hait en mem. Dikke tut ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active