marjoleinmaleisie.reismee.nl

Afscheid nemen van de Oerang Oetans

Gisteravond ben ik terug gegaan naar Billiam. De massage was zo goed dat het mij leuk leek om nog een keer te gaan. Dit keer heb ik ook een gezichtsbehandeling laten doen. Daar kreeg inal snel spijt van, want het voelde alsof mijn gezicht in brand stond. En dat duurde de hele avond. Niet weer dus. Dat kan trouwens ook niet want ik vertrek morgen naar de Camaron Highlands. Net als de vorige keer maakte ze veel foto's van mij. Mag ik ze wel op Facebook zetten?vroeg ze. Ja hoor, geen probleem.

Een hele filmploeg op het eiland. Al het werk een paar keer in plaats van 1 keer, voor de volgende shoot. Voor de camera mijn certificaat in ontvangst nemen. Er moest bloed afgenomen worden van drie Orang Utans. Dat was ook een hele operatie want de beesten moesten eerst verdoofd worden, daarna een paar buisjes bloed afnemen en alles moest nog goed op film.

Afscheid genomen van Divanee (Indisch Boedist). Ik heb haar gevraagd hoe zij het ervaart: leven in een land met Chinesen, Indiërs en Maleisiërs. Ze bekijkt het anders als de Maleisische moslima die ik het eerder vroeg. De moslims weten vaak goed hoe het moet, de regels en hoe te leven. Ze willen graag dat wij ons aanpassen, vertelde ze. Eigenlijk zou ik een Christelijke Chinees hetzelfde willen vragen.

Vanmiddag de laatste keer water melonjuice voeren, vieze vis stink rijstballen maken. Vanmiddag de laatste keer de mooie bootreis maken. Ik zal ze missen: de mensen en ook de Orang Utans. Vanmiddag in plaats van langs de fontein, door de fontein. Lachen. Vanmiddag de laatste keer vol eten aan currypuffs van mijn favoriete tentje. Vanmiddag ook de laatste keer een dragon dier dood op de weg. Ik zal een foto toevoegen. Ze komen bij bosjes onder de auto. DagTaiping. Uitrusten, inpakken en op naar een volgend avontuur: Cameron Highlands.

Reacties

Reacties

Hait en Mem en Denise ?

Genieten,Lieve Mama ,,Kusjes van
Denise ,,??

Linda

Lieve Marjolein, afscheid nemen is/blijft lastig, maar hoort er ook weer bij. Hopelijk wordt dit 2e gedeelte van jouw reis ook een mooie herinnering. -xxx-??

Marjolein Reismee

@Linda, ja. Hoort er ook bij. Vind ik ook prima. Dankjewel lieve vriendin.
@oma en Denise: heeeeel veel liefs en lekker genieten ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active