marjoleinmaleisie.reismee.nl

Penang 3

De love Lane, 80's guesthouse is bekend in Georgetown onder de Nederlanders. Het is basic, schoon en goedkoop (10 euro per nacht). Maar die basic design is nou net waar wij Nederlanders gek op zijn. Puur toeval. Goedkoop voor hun, modern voor ons. Kijk hoe mooi! Ik zal de foto's toevoegen. Als je ooit naar Georgtown reist, ga hier heen. Leuke cafés, little India om de hoek.

Ze vertelden mij dat de stranden van Pangkor mooier zijn dan Penang. Nou, ik vond de stranden geweldig hier. Laat staan wat er nog gaat komen want in mijn derde week ga ik naar Pangkor; minder toeristisch, kleiner en mooier (zegt men). Op monkey beach was zowaar 1 monkey. Een baby met een luier om op de schouder van een vrouw waar ik mijn coconut smoothy kocht. Met een miniluier. Het beestje werd verschoond op de bar. Op turtlebeach waren geen schildpadden. Lang geleden zal het vast anders zijn geweest. Lang geleden toen alles in Maleisië nog oerwoud was en de jungle nog geen plaats had gemaakt voor de 1000den hectare palmbomen voor de palmolie. Op het vaste land zie overal palmbomen in rijtjes staan. Ik vroeg een van de medewerkers waarom die palmbomen overal staat, decoration, zei ze. Dat klopt zeker niet. Inmiddels weet ik dat Maleisië 1 van de de grootste leveranciers is van palmolie. Oerwoud wat gekapt is en plaats heeft gemaakt voor palmbomen. Eindeloos veel.

Wijn is hier ontzettend duur. Ik heb wijn nodig.40 euro per fles. Dat had ik dus mee moeten nemen ipv die krultang en te veel kleding.

Penang, het was veel te kort. Ik had de Penang Hill willen beklimmen en de Snake Tempel willen zien. No time left over.


Reacties

Reacties

Hait en Mem

Mooie verhalen ,goed gedaan en leuke foto’s lieve groetjes ❤️?

Marjolein Reismee

Lieve groetjes terug ?

Marijke

Wat een avonturen beleeft je, erg leuk om mee te lezen! Oef geen wijn haha ff doorzetten dan maar ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active