marjoleinmaleisie.reismee.nl

Handgemaakte hangmatjes

Het is niet de bedoeling dat ik de foto's, waarmee ik samen met de Orang Oetans op sta, deel op het internet hoorde ik vandaag. Dus ik heb zonet een paar foto's weer verwijderd.

Ik leer de apen wat beter kennen. Lipoh zit in een verblijf met nog twee. Ze is wat verlegen, wat minder gespierd, maar wel mooi. Het is een schatje. Ze pakken altijd het eten van haar af. Ja, zelfs drinken zuigen ze uit haar mond! In haar nachtverblijf stopt ze heel zorgvuldig haar jutezak tussen het hekwerk en maakt een soort knoop. Er ontstaat een tentje en daarmee kan ze zich even afsluiten van de rest. Elke ochtend zit ze vanuit haar tent om zich heen te kijken en wacht op haar melk. Manoe is 9 maanden. Als ik hem zijn meloen smoothy geef is hij bang, want hij wil geen spatten meloen in zijn gezicht krijgen. Dus dan kijkt hij mij aan, doet zijn handen voor zijn gezicht, kijkt er tussendoor, doet zijn handen weer normaal en herhaalt dit ritueel nog een paar keer. 'Ja, Manoe, ik doe voorzichtig.' En dan gaat dat kleine mondje open en houdt hij zijn ogen dicht. Hahahaha. We gieten het als het ware beetje bij beetje in hun mond. Niet bij de tientonners hoor, die drinken in 1 keer een halve liter weg. Wat jammer dat deze dieren met uitsterven worden bedreigd. Dat nog steeds jungle illegaal gekapt wordt voor het hout en dat mensen moeders doodschieten om vervolgens het jong duur te verkopen aan iemand die het leuk vindt om een aap in huis te houden.

Het lijkt wel alsof men hier niet aan onderhoud doet. Ik bedoel oude gebouwen, bijvoorbeeldtempels en mooie huizen(monumentale panden zouden wij zeggen). Er verpauperd zoveel waardoor een dorp of stad de uitstraling verliest. Zonde. Maar ook wegen; gaten, hobbels en onafgemaakte bestrating. Soms kun je zo het riool inkijken. En ruiken trouwens. Echt, dat stinkt erger dan apenpoep.

Ik heb mijn boodschappen op de markt gekocht. De foto's zal ik toevoegen, als het lukt.Een fruitparadijs. Net wat voor mij :-)

Na mijn verhaal opgeslagen te hebben, lees ik het onderwerp: handgemaakte hangmatjes. Oeps. O ja, ik heb vandaag hangmatjes gemaakt van jutezakken. Interessant hè, 1 zin daar over.Morgen meer.

Lieve reacties! @Karen, @Janet, @tineke,@Richard, @Willy, @Patricia, @Trijnie, @Anita, @Suzan, @Ageeth, @Pierette, @Pim, @Marjan, @Anita

Reacties

Reacties

Hait en Mem

Wat leuk handgemaaktehangmatjes?

Linda

Wat leuk al die verschillende aapjes en wat een heerlijk fruit ligt daar op de markt ?
Een fijne dag toegewenst ?

Tineke Waterlander

Heel bijzonder allemaal Marjolein. Fijn om je te volgen met je mooie verhalen. Veel succes en een dikke tút.

Heidi

Wat een beleving! Geniet ervan! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active