marjoleinmaleisie.reismee.nl

The planet of the apes

Sodeju, dat is flink werken in de hitte. Gelukkig voel ik mij erg goed en kan ik het allemaal prima handelen. Wat is het toch super zo energiek te zijn. Voor diegene die dat niet weten, dat is niet altijd zo geweest. Moeilijke momenten in je leven leren je de positieve meer te waarderen. Ergaat geen dag voorbij dat ik niet geniet van 'gewoon' fit zijn.

Op dit project ben ik deze week de enige vrijwilliger. Op zich vind ik dat prima want dat geeft de mogelijkheid om met de vaste mensen op te trekken. Je komt er achter hoe het werkt in Maleisië qua studiesystemen maar ook sociale voorzieningen en bijvoorbeeld ziektekosten. Dat gaat er wel even anders aan toe dan bij ons. Maar je hoort ook hoe het gewone levenisin een gezin enrelaties etc. Ze zijn open. Misschien komt dat ook omdat ik veel vertel, geen idee, maar het is leuk. Het meest hip hier, duurder dan bij ons: sketcher schoenen. Niet voor kinderen maar volwassenen. Grappig. De meiden zijn zo vreselijk lief en hebben het eigenlijk zo krap, dat je meteen de neiging hebt een paar in de aanbieding te kopen in Nederland en op te sturen. Misschien doe ik dat maar.

De wekker ging vanochtend om 6 uur. Vroeg met de boot is prachtig (ik zou graag een foto willen toevoegen maar dat gaat waarschijnlijk niks worden). Een blog zonder foto's ... en die zijn nou juist zo mooi. Vanochtend eerst de orang oetans melk voeren en ze daarna naar hun verblijf brengen. Hand in hand, spelend, tussen ons in, al schommelend als een klein kind. Fantastisch. En geloof mij, net als bij ons: ze zijn allemaal anders, met hun eigen onzekerheden, eigenschappen, en uiterlijkheden.

Het werk dat ik doe geeft de vaste medewerkers de mogelijkheid om eens vrij te krijgen. Op vakantie gaan ze niet,maar eens een dag vrijkan niemand zonder toch?

En aan het eind van de dag heb ik mezelf getrakteerd op een massage. Of ze wel foto's van mij mocht maken, vroeg ze bij binnenkomst. Want je bent zo mooi wit. hahaha. Tuurlijk mag dat. Trouwens, dat was gewoon bij binnenkomst met mijn kleding nog aan hoor. De massage was goed en spotgoedkoop.

Dank je wel @Antsje, @Lies, @Evelyn, @yvonne, @Monique, @Monique2, @Erwin, @Jenny, @Cor, @Albert-Jan, @Jenny, @Marjette, @Anja, @Perry, @Anne-Sophie, @Bettina, @Marijke, @Jolanda, @Mariska, @Sjoukje, @Klaske



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active